مرکز مطالب
مطالب آموزشی
 
 
پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 13:37 ::  نويسنده : میکائیل صادقی
توان الکتریکی 2
 
توان الکتریکی 2

 

 

جریان خطا و انواع آن:
در صورتی كه جریان در مسیر درست در مدار الكتریكی جاری نشود، جریان خطا نام خواهد داشت. این جریان ممكن است از طریق اتصال بدنه به زمین جاری شود یا از مدار اصلی بگذرد؛ اگر میزان این جریان، بیش تر از حد مشخص مدار باشد، آن را اتصال كوتاه یا اضافه بار گویند. در حالت اتصال كوتاه، دو نقطه ای از مدار كه نسبت به هم دارای ولتاژ هستند، به هم اتصال می یابند( توسط یك مقاومت بسیار كوچك ) و در حالت اضافه بار تعداد مصرف كننده ها بیش تر از مقدار مجاز آن ها می شود.
 

برق گرفتگی چیست؟
توان الکتریکی 2

اگر جریان برق از بدن انسان یا حیوان بگذرد، برق گرفتگی ایجاد می شود. ممكن است اندازه جریان عبوری از بدن محسوس نباشد كه در این صورت برق گرفتگی قابل تشخیص نیست. اما در صورتی كه میزان جریان عبوری زیاد شود، ابتدا شوك به بدن وارد شده و در صورت زیادتر شدن جریان، قطع ضربان قلب - ایست تنفس و در نهایت مرگ مغزی ممکن است برای فرد اتفاق بیفتد.

 

اندازه جریان و ولتاژ مجاز چقدر است ؟

برای جریان متناوب ١٥ میلی آمپر و برای جریان مستقیم 60 میلی آمپر، ولتاژ متناوب ٦٥ ولت و ولتاژ مستقیم ٤٥ ولت است.

 

توان الکتریکی 2

منظور از افت ولتاژ چیست؟

می دانیم كه هرگاه در یك مدار، جریانی از مقاومت عبور کند، در دو سر آن ولتاژی ایجاد می شود كه مطابق قانون اهم از حاصل ضرب میزان جریان عبوری از مقاومت در مقدار مقاومت به دست می آید. در شبكه ها علاوه بر مصرف كننده ها كه به نوعی مقاومت به حساب می آیند، مقاومت های ناخواسته دیگری هم وجود دارند كه سبب كاهش ولتاژ دو سر بار می شوند. مهم ترین این مقاومت ها همان مقاومت های سیم های حامل جریان است. مقاومت سیم ها با سطح مقطع آن ها نسبت معكوس و با طول آن ها نسبت مستقیم دارد؛ به عبارت دیگر با افزایش طول یا كاهش سطح مقطع یا هردو میزان مقاومت سیم ها زیاد می شود كه همین موضع، افت ولتاژ را زیاد می كند.

 

برای كاهش میزان افت ولتاژ یك سیستم باید تا حد امكان، مقاطع سیم ها را زیاد انتخاب كرد. البته برای این كار باید ابتدا میزان جریان عبوری از سیستم یا همان توان مصرفی را داشت. سپس با در نظر گرفتن طول مسیر سیم كشی و نیز درصد مجاز افت ولتاژ سطح مقطع مناسب را انتخاب كرد( محاسبه كرد) كه برای این كار از رابطه زیر استفاده می شود:

 

S=2*L*(I/X)*DV*V

 

در رابطه فوق عناصر عبارتند از:

توان الکتریکی 2

L طول مسیر سیم كشی، I اندازه جریان مصرفی، X اندازه هدایت مخصوص سیم كه برای مس، ٥٦ و برای آلومینیوم، ٣٥ است، DV اندازه در صد مجاز افت ولتاژ می باشد كه برای مصارف روشنایی ٥/١، برا ی موتورها ٣ و برای پست ها 5/0 درصد در نظر گرفته می شود، V هم ولتاژ شبكه است.

 

توان الکتریکی 2

به كمك این رابطه، نمره سیم به راحتی قابل محاسبه است.

 

البته برای سادگی كار امروزه بیش تر از جداول انتخاب سیم استفاده می شود كه در این مورد باید به این نكته توجه داشت که اگر سیمی را از این جداول انتخاب كردید، حتما با توجه به فاصله مسیر سیم كشی، درصد افت ولتاژ آن را حساب كنید و پس از مقایسه با مقدار مجاز مشخص كنید كه انتخابتان صحیح بوده یا خیر.


 



پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 13:35 ::  نويسنده : میکائیل صادقی

»»»»»»»»»»»»»»بـــــــــــــــــــــــــرین ادامههههههههههه««««««««««««««««««



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 13:30 ::  نويسنده : میکائیل صادقی

قديمی ترين آثاري كه از انسان هاي اوليه بدست آمده اسكلتی بوده كه در غاري در تانگانيا در آفريقا كه مربوط به ششصد هزار سال پيش می باشد.

بلند ترين انسان معاصر شخصي بود به نام روبرت پرشيگ كه قدي حدود 2.70 متر بوده است. اين شخص در 15 ژوئيه 1940 در ميشيگان وفات يافت.

پر اولاد ترين مادران خانمی بوده است به نام فئودور والست كه 29 بار باردار شده است و 69 فرزند بدنيا آورد - خانمی به نام بتی هال كه 94 سال دارد دو نديده دارد تعداد فرزندان و نوه ها و نتيجه های او 256 نفر می باشد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 13:25 ::  نويسنده : میکائیل صادقی
زپرتی:
واژة روسی Zeperti به معنی زندانی است و استفاده از آن یادگار زمان قزاق‌های روسی در ایران است. در آن دوران هرگاه سربازی به زندان می‌افتاد دیگران می‌گفتند یارو زپرتی شد و این واژه کم کم این معنی را به خود گرفت که کار و بار کسی خراب شده و اوضاعش به هم ریخته است.
 
هشلهف:
مردم برای بیان این نظر که واگفت (تلفظ) برخی از واژه‌ها یا عبارات از یک زبان بیگانه تا چه اندازه می‌تواند نازیبا و نچسب باشد، جملة انگلیسیI shall have به معنی من خواهم داشت را به مسخره هشلهف خوانده‌اند تا بگویند ببینید واگویی این عبارت چقدر نامطبوع است! و اکنون دیگر این واژة مسخره آمیز را برای هر واژة عبارت نچسب و نامفهوم دیگر نیز (چه فارسی و چه بیگانه) به کار می‌برند.
چُسان فسان:
از واژة روسی Cossani Fossani به معنی آرایش شده و شیک پوشیده گرفته شده است.
 
شر و ور:
از واژة فرانسوی Charivari به معنی همهمه، هیاهو و سرو صدا گرفته شده است.
 
اسکناس:
از واژة روسی Assignatsia که خود از واژة فرانسوی Assignat به معنی برگة دارای ضمانت گرفته شده است.
 
فکسنی:
از واژة روسی Fkussni به معنای بامزه گرفته شده است و به کنایه و واژگونه به معنای بیخود و مزخرف به کار برده شده است.
 
نخاله:
یادگار سربازخانه‌های قزاق‌های روسی در ایران است که به زبان روسی به آدم بی ادب و گستاخ می‌گفتند Nakhal و مردم از آن برای اشاره به چیز اسقاط و به درد نخور هم استفاده کرده‌اند.


پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 13:18 ::  نويسنده : میکائیل صادقی

مثلث برمودا





پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 13:16 ::  نويسنده : میکائیل صادقی

ایا میدانید بعد از مهبانگ دماي جهان در حدود 300ميليارد درجه كلوين رو به نزول گذاشت
ایا میدانید مواج راديويي بلند ترين طول موج را دارند كه به حدود 2 كيلو متر ميرسد
ایا میدانید بيشترين درجه حرارت ثبت شده برای انفجار بمب هيدروژني 100,000,000K است
 



ادامه مطلب ...


اهرام ثلاثه مصر
یگانه بازمانده عجایب هفت گانه جهان باستان


 


 

در (جیزه)گیزا، غرب قاهره امروزی، سه هرم از فراعنه سلسله چهارم به نامهای خوفو یا خئوپوس (Cheops) (به معنای کسی که به افق تعلق دارد)، خفرع (Khafre) یا خفرن (یعنی بزرگ) و منکورع (Menkaure) یا موکرینوس (به معنای ملکوتی) وجود دارد. هرمهای سه گانه، عظیم ترین و باشکوهترین بناهای دوره پادشاهی کهن هستند که جزو عجایب هفت گانه جهان باستان نیز محسوب می شوند. این هرمها که از حدود سال 2550 پیش از میلاد ساخته شده اند، با رمز و علم پنهانی ارتباط پیدا کرده اند و نمادهای "حکمت ازلی"، "سرزمین مصر"، "پایداری ابدی" و "فنون جادوگری" بودند. اهرام چیزه نقطه اوجی در تکامل شیوه معماری مقابر مصر در دوره پادشاهی کهن است که با ساختن مصطبه ها ، مقابر اولیه مصریان که غالباً آجری یا سنگی بودند ، آغاز و با هرم پلکانی زوسر پیشرفت کرد.



ادامه مطلب ...


پنج شنبه 17 اسفند 1391برچسب:, :: 12:39 ::  نويسنده : میکائیل صادقی

گلستان

IranGolestan.png


موقعیت استان روی کشور
اطلاعات کلی
کشور Flag of Iran.svg ایران
استان گلستان
نام(های) قدیمی گرگان، اِسترآباد
مردم
جمعیت ١،٧٧٧،٠١۴ تن سرشماری سال ۱۳۹۰[۱]
زبان‌ گفتاری فارسی - مازندرانی - زبان ترکمنی - سیستانی
مذهب شیعه و سنی
جغرافیای طبیعی
مساحت ۲۰۳۶۷ KM^۲
اطلاعات شهری
ره‌آورد خاویار - پنبه
پیش‌شماره تلفنی ۰۰۹۸۱۷۱



صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد

تصاویر جالب از شهر اسرار امیز بهداشت دستگاه تناسلی قدیمی ترین کلیسای جهان در ایران دم نوش و دردهای قاعدگی pشراتی که با مغز میبینند 7 فرمان برای 100سال زنده ماندن اشنایی با غده های ریز درون بدن بهترین سنگ شکن کلیه توابع بسیار زیبا تانژانت این 12 جمله مکالمات شما را قطع می کنند! آموزش شما را نزد ديگران عزيز می کند آموزش نرم افزار جالب ، مفید و کم حجم Genius Maker Free دانلود نمونه سوالات امتحانی علوم زیستی - هماهنگ کشوری 85 ترول دستخط ترول نمره ترول امتحان پسرا نقاشی های روی دست دانلود 40 عادت آدم های موفق عقد کنان ترکمن ها ضریب درس ها در کنکور تجربی دریاچه ای که روزی چند بار ناپدید میشود+عکس دانلود نرم افزار آموزش عربی دبیرستان روش خواندن مختصات مساحت روش خواندن درس شیمی توسط معین فلاحتگر 10 مکانی که به زودی محو می‌شوند علت مرگ "عسل بديعي" مشخص شد سولات خارج کشور 91 دانلود سولات کنکور 91 رشته تجربی با پاسخ تشریحی معنی شعر نرم افزار آندروید-از دست مزاحمان تلفنی راحت شوید کلید آزمون زیست سوم پاسخ فعالیتهای زیست سوم FASLE 11 HELLO جمله ی اسمیه ( مبتدا و خبر ) دانلود نماهنگ آموزش حروف عربی با رعایت مخارج حروف منابع مهم متن علوم تجربی دوم راهنمایی حالت های تشکیل تصویردر آینه ی مقعر انیمیشنی جهت نمایش پرتوهای تابش وبازتاب درآینه مقعر
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مرکز مطالب و آدرس materials3nter.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان